Welke documenten levert u in?

Voor we u een woning kunnen aanbieden, hebben we een aantal documenten van u nodig. Let op: het is belangrijk dat u alle documenten compleet bij ons aanlevert. Anders kunnen we de woning niet aan u toewijzen en bieden we hem aan een volgende kandidaat aan.

Wat neemt u mee?

  • Een geldig legitimatiebewijs van u en uw partner (Nederlands paspoort, identiteitskaart of een geldige verblijfsvergunning). Verhuizen er ook kinderen met u mee? Dan controleren wij ook van ieder meeverhuizend kind een geldig legitimatiebewijs of het pasje van de zorgverzekering.
  • Een kopie van het historisch adresuittreksel uit het bevolkingsregister. Uit zo'n uittreksel blijkt of u getrouwd bent of niet, wat de samenstelling van uw gezin is en waar u woont en gewoond heeft. U vraagt zo'n uittreksel aan bij de gemeente waar u ingeschreven staat. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan drie maanden.
  • Inkomensgegevens van u en uw eventuele partner van de laatste twee maanden. Dit zijn salarisstroken of uitkeringsgegevens.
  • Een inkomensverklaring (IBRI) van u en uw eventuele partner. Deze verklaring vraagt u op bij www.belastingdienst.nl of via telefoonnummer 0800 0543. U ontvangt deze verklaring binnen een week. Houd bij het aanvragen uw Burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Dat nummer vindt u op uw paspoort, loonstrook en rijbewijs.
  • Een verhuurdersverklaring, als u nu niet in een woning van Woonlinie woont. De verhuurder van uw huidige woning verklaart hiermee dat u zich aan alle afspraken uit uw huurovereenkomst heeft gehouden.
  • Een verklaring van de hypotheekverstrekker, als u nu in een koopwoning woont. De hypotheekverstrekker van uw huidige woning verklaart hiermee dat u zich aan alle afspraken van uw hypotheek heeft gehouden.
  • Een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden