Coronacrisis: hoe gaat Woonlinie hiermee om?

Publicatiedatum: 05-06-2020

De corona-uitbraak raakt ons allemaal. Wij vinden de gezondheid van u en onze medewerkers erg belangrijk. Ook wij willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken en nemen daarom een aantal maatregelen. Wat betekent dat voor u als huurder?

Wij blijven voor u bereikbaar
Wonen is een eerste levensbehoefte. Daarom vinden we het belangrijk om door te gaan met ons werk waar dat kan. Wel passen we ons aan. Ons kantoor in Woudrichem is gesloten, maar ons kantoor in Zaltbommel is geopend op afspraak. Ook kunt u ons gewoon bereiken:

•  Bel ons via 088 - 520 4000. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
•  Of stuur een e-mail naar infowoonlinienl
•  Komt u langs op afspraak, bijvoorbeeld om een contract te ondertekenen? Neem dan uw eigen pen mee.

Ook kunt u zelf online makkelijk en snel uw huurzaken regelen
Met het klantportaal MijnWoonlinie maken we de dienstverlening voor u eenvoudiger. Zo kunt u uw huurovereenkomst 24/7 zelf bekijken en medehuurders in- of uitschrijven, uw huur opzeggen of een reparatieverzoek doen.

Gezondheid staat voorop
Ook wij willen voorkomen dat meer mensen ziek worden door het coronavirus. Onze medewerkers werken daarom zoveel mogelijk vanuit huis. Werk dat geen spoed heeft stellen we uit. Wij vragen daarvoor uw begrip. Zo dragen we allemaal bij aan het inperken van het virus.

Wat doen wij zolang de RIVM-richtlijnen gelden?
Wij nemen deze maatregelen:
• We volgen alle gezondheidsregels van het RIVM om verdere verspreiding tegen te gaan.
• We houden minimaal 1,5 meter afstand van elkaar.
• We werken zoveel mogelijk thuis.

Veilig werken doen we samen
Werkzaamheden in en rond de woning gaan door, maar tijdelijk anders dan anders. Zo zorgen we er samen voor dat we op een veilige manier ons werk kunnen doen als we bij u langskomen.

Dit controleren we voordat we langskomen:
• Onze vakmannen werken alleen als ze gezond zijn.
• Onze vakmannen komen alleen langs als alle bewoners gezond zijn.

Voordat onze vakman binnenkomt
We bellen aan, zetten twee stappen naar achteren en wachten tot u de deur opent. We vragen eerst of u en uw huisgenoten gezond zijn. Heeft u of uw huisgenoten toch verkoudheidsklachten, griepklachten of koorts? Dan wensen we u veel beterschap en maken op een later moment een nieuwe afspraak.

Dit doen wij:
• We komen met maar 1 vakman.
• De vakman wast goed zijn handen, voor en na elke klus.
• We houden altijd 1,5 meter afstand.

Dit vragen we van u:
• U lucht de ruimte waar de monteur de reparatie uitvoert voor, tijdens en na de reparatie.
• U maakt de ruimte van de reparatie goed bereikbaar. Zo is onze vakman zo kort mogelijk bij u binnen.
• Tijdens de reparatie verblijven de bewoners in een andere ruimte (max. 4 bewoners in huis).
• We houden altijd 1,5 meter afstand.

Nog even alles rondom werkzaamheden op een rijtje? Bekijk hier de flyer

Onderhouds- en bouwwerkzaamheden gaan zoveel mogelijk door
Ook hier houden we ons aan de RIVM-richtlijnen. De gezondheid van u en onze medewerkers staan voorop. We bekijken welke werkzaamheden door kunnen gaan, waarbij een afstand van minimaal 1,5 meter tussen mensen mogelijk is. Dat kan bij nieuwbouw, in leegstaande huizen en aan de buitenkant van huizen, zoals in het geval van schilderwerk en isolatie van de woning.

Verhuizingen gaan door als:
• u of onze medewerkers niet ziek zijn
• een afstand van minimaal 1,5 meter tussen mensen mogelijk is

Nog even alles rondom een verhuizing op een rijtje? Bekijk hier de flyer

Zoekt u een woning?
Wij verhuren onze huurwoningen via www.woongaard.com. Houd deze website goed in de gaten voor het laatste nieuws en vrijkomende woningen.

Ontmoetingsruimtes in woon(zorg)ruimtes tijdelijk niet gebruiken
De ontmoetingsruimtes in onze woon(zorg)complexen zijn momenteel gesloten voor gebruik van bijeenkomsten. Dit om verspreiding te voorkomen. 

Kunt u de huur mogelijk niet betalen als gevolg van de coronacrisis? 
Bijvoorbeeld omdat u werkt als zzp’er en nu geen inkomen heeft. U momenteel werktijdverkorting of ontslag heeft gekregen. Of omdat u op basis van een nulurencontract (bijvoorbeeld omdat u in de horeca werkt) nu tijdelijk geen salaris ontvangt. We gaan graag samen met u in gesprek, om samen een passende oplossing te zoeken. U leest hier meer informatie.  

Let goed op elkaar. Houd contact!

Ook in deze periode is het goed om in contact met elkaar te blijven door elkaar te bellen en te mailen. Of gebruik social media. Onze medewerkers bellen deze periode veel huurders in onze woonzorgcomplexen om te vragen hoe het gaat. 

We wensen u veel sterkte in deze vreemde periode. Zorg goed voor uzelf en voor anderen!

Meer informatie?
Wij vragen u voor de laatste informatie regelmatig te kijken op:
www.rivm.nl
www.ggdwestbrabant.nl
www.ggdgelderlandzuid.nl

 

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden